Tabung Firash

Thursday, 13 April 2017

Entry Kekurangan Kata - Tarap

Assalamualaikum
korang ade yang biasa makan ke buah ni?..
Tak pernah jumpa kat semenanjung
Ni pon sekali je makan masa ke Sabah 2 tahun lepas



7 comments:

  1. Salam singgah sini Ayu...sedapnya buah tarap...

    Biji dia pun boleh makan ni...hihi

    ReplyDelete
  2. Bentuk macam buah nangka.

    tak pernah jumpa atau makan lagi

    ReplyDelete
  3. buah tarap? first time e'in dengar.. hihi.. tapi macam buah nangka..

    ReplyDelete
  4. Buah apa ni? rasa macam tak pernah makan ja. huhuhu ke buah nangka?

    ReplyDelete
  5. Di sini orang panggil buah terap.
    Isinya macam isi cempedak tetapi berwarna putih.
    Kalau masak di pokok jadi lembik dan kalau jatuh hancur berderai.
    Yang muda boleh buat sayur juga.

    ReplyDelete
  6. mcm durian rupa paras nyer, ayu.
    tarap? tak pernah aida dgr :)

    ReplyDelete
  7. Ni pertama kali tgk mkn dah tentu belum

    ReplyDelete

Tabung Firash