Tabung Firash

Thursday, 31 July 2014

Pengalaman Beraya di Kelantan Bersama Keluarga Mertua

Salam lebaran buat semua
Alhamdullilah masuk 3syawal
Dan aku sudah pun start keje


Meh nak cerite sikit pengalaman beraya di tempat orang bersama keluarga baru
Yeeeeaaayyyhh akhirnya en. asben berjaya temukan baju yg same kaler tok buat raya
walaupun tak lah 100% same tapi sekali pandang dah nampak sedondon kan?..
Ini pon baju kurung moden last stok ok
nasib bek kene ng saiz 
ehhh saiz besar dari selalu
mase fitting tu ok muat and rase longgar2
tapi pagi raya terase sendat jugak ni
aishhh makan pon belum lagi
guane??
Tudung pon last2 minit jumpa 
Alhamdullilah


Ok 1st pic tu memang kenampakkan kegemukkan yang melampau
WHY????
Faktor posing kah??
kali kedua sorok sikit dgn tangan 
kkeekeekek

Nampak tak tema tanpa dirancang pon boleh masuk jugak kn??
kelabu pink and merah

candid sikit
eh ehh mak buyong ni lebih2 pulak

pasangan bahagia abad nie

ni adik ipar & biras

sedondon adik2 ipar ku ni
yang lagi sorang mane tah
hehehehe

Lepas beraya kat rumah en asben ajak aku ke rumah kawan2 dia yang memag setiap tahun pergi
disebabkan keadaan yang agak rushing kitorang xde lah mase nak sembang and borak lame2
kalau tau keadaan kelantan dah mcm kat kl
masing malas nak tempuh jem
so kene gerak awal ke Pasir Mas

Kami terus menuju ke tanah perkuburan
dimana tempat arwah mek ( nenek kpd en asben) disemadikan


Masa mule2 tiba dan ketika sedekahkan al_fatihah
Hati terasa sayu dengan tibe2
Aku masih belum dapat ziarah kubur arwah atuk aku
Terus terang aku katakan memang aku rasa hiba sangat
Insyaallah ade kelapangan akan aku lawat jugak ke Segamat Johor

Untuk raya kali ni kami pergi mana yang dekat2 
en asben malas nak tempuh jem dan aku pulak xnak duduk dlm kereta lame2
lagipun keesokannya dah nak balik klang
kene lah banyak berehat
kalau ikotkan hati memang lah berkobar2 nak beraya rumah sedara mara
tapi disebabkan kekangan waktu terpksa dibatalkan niat tu

ni antara kuih raya yg sempat kami sediakan sebelum raya

Kami bertolak balik ke klang kira2 jam 3 ptg
Sampai klang pun lebih kurang jugak jam 9 pagi
Bukan sebab kesesakan
Tapi sebab mak buyung yang xmampu nak bertahan dalam kereta lama2
xterkira berapa kali berhenti sbb asyik nak terkucil je

Mula2 tu agak risao jugak la kot2 jalan akan sesak 
depan rumah dah start jem da


Tapi alhamdullilah jalan xsesak
tapi kereta dah banyak


Tahun depan giliran famili saya pulak ye en asben..

 selfie jap

No comments:

Post a Comment

Tabung Firash