Tabung Firash

Saturday, 2 August 2014

Masih Mood Raya

Syawal ke-4 baru berkesempatan nak beraya bersama keluarga tercinta
Pada mulanya nak jugak tidur semalaman
Tapi atas sebab yang xdapat aku naik rumah yang tinggi tingkatnya 
Terpaksalah kami membatalkan niat tu

Tengok???
Nak beraya dengan famili pon bukan dekat rumah
Terpaksa beraya kat bawah rumah je
Lif xberfungsi dari sebelum raya
Apalah nasib orang yang duduk tinggi2 cam famili aku nak turun naik tangga
Disebabkan keadaan aku yang da pregnant ni dorang lah terpaksa turun nak sambut raya bersama2
Unik kau
Beraya kt pondok je
Emak aku masakkan lauk raya fav aku
Nasi impit dengan ayam masak kicap jawa style
perghhh mengancam
Memang tak akan jumpa kat mane2 kedai punya wa cakap lu

Sebelum tu kami singgah rumah mok jah
Adik kepada arwah mek
Sejak2 kawen xsinggah2 pon
bukannye jaoh sangat
dekat Taman Dato Harun je 
kira sekali lalu lah tu


Then lepas siap2 beraya ng famili semua adik2 aku pon nak menyibukkan diri datang rumah
Angkut lah sekali da alang2
tapi masing2 bawak 2 biji kereta lah deh
xlarat den nak antao korang balik umah pulak

Sebelum balik adik aku ajak p makan2
nak belanje katenye
konon nak makan pizza hut lah
tekak ni terasa lame bebenor xmakan Pizza Hut tu
last aku rase mase zaman kolej dulu kot
maklumlah aku ni bukannye penggemar pizza hut
kalau dominos pizza pejam mate je aku abiskan

jam pon da tnjuk pukul 9
sempat ke nak ke Jusco Bukit Tinggi sebelum tutup
eh ehhh tibe2 masuk kereta en asben teringat sek7
so bergerak lah kami

Alhamdullilah
dapat anak mummy makan pizza hut ni
ceyhh padahal aku yg nak makan kn
terima kasih kat adik aku sebab belanje semuanya


No comments:

Post a Comment

Tabung Firash