Tabung Firash

Friday, 22 August 2014

28 minggu - Minum Air Gula

ok nak cerita tentang ceckup semalam
alhamdullilah bacaan Hb aku dah normal!!!!
yeeeeeeeeaaayyy (lompat guling2)
TAPI........
tu dia nak tau berat aku naik plak 1.9kg
aishhh guane ni???
Al maklumlah raya kan
dah selera kuat sangat kan..
asyik makan jela
disebabkan itu jugak lah aku terpaksa minum air gula
air yang paling aku xnak minum
malam kul 10 doktor pesan untuk berpuasa smpai keesokannye 

Pagi tadi cm biase lepas antoo adik aku ke sekolah trs ke klinik
7.30 pagi dah trpacak kt kaunter amek no giliran
smpai turn aku kene amek darah and suruh minum air gula
perghhh tgk cawan da mcm kt kedai da tingginye

sekali aku teguk boleh bla lagi
masuk separuh tekak da loya tahap nak muntah dah
mengenangkan misi dok kate muntah minum balik
gagahkan jugak diri aku ni weyh
dekat 10 minit jugak lah nk minum segelas air

misi suruh datang balik lepas 2jam
mase siap minum tu 8.15 am
aku balik rumah dulu sbb xsanggup rasanye nak tunggu sampai 2jam kt klinik tu

Dalam pukul 10 am tu aku trs gerak balik klinik
amek darah lagi
dan yeeeeeeeayyy
misi kate ok
ok je???
boleh balik dah?..
xade pape masalah kan??
alhamdulillah
balik boleh makan dah
rasa cepat betul lapar
tula banyak sangat makan lagi
kang naik lagi berat melampau baru tau
ok2 aku kawal 

report semalam
Hb 11.3
bukan maen panjang lebar lagi tuu
doktor suruh pegi scan nak cek air ketumban ke ape tah
insyaallah ahad ni aku pergi

keputusan pagi tadi plak
ape benda pon aku xpaham

Apa-apa pon mintak semuanya dipermudahkan dan tak ada pape masalah lah ye
insyaallah

4 comments:

  1. Alhamdulillah bebas dr GDM..utk preggy mom mmg paling risau kalau tlekat kencing manis je..sbb pertambahan berat bdn yg mendadak..pasni kontrol la ehh..hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sbb sudi singgah.. alhamdullilah ain... takott jugak kot2 sangkut.. skrg ni mmg da control mkn abis da.. da kene warning dgn doktor tu

      Delete
  2. sy minum kali ke-2 kantoi.. syok sakan makan macam2.. hehe..
    bersrah je la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. waahhh kantoi tu yang bahaye tu.. risao jugak kot2 sangkut...

      Delete

Tabung Firash