Tabung Firash

Monday, 29 February 2016

Pecinta Kraf - Bukan Keperluan Juga Bukan Kehendak

Assalamualaikum semua
Salam tengahari
Salam Isnin

Alhamdullilah masih diberikan kesihatan yang baik hari ni
Dan hari ni jugak hari yang terakhir pada bulan Februari

Sebelum tu nak ucapkan Selamat hari Lahir pada yang menyambutnya hari ini
Empat tahun sekali yang kita jumpa tarikh ni kan

Ok ni bukan nak bercakap pasal hari ni
Siapa pecinta kraf?
Tak boleh nampak benda-benda comel

Katogori korang macam mana?


Ni aku lah ni
Kalau masuk kedai kain ke kedai jahit ke
Kedai alatan kraf ke
Bila da rambang mata 
Masa sejam memang tak cukup nak memikir nak beli ke tak nak beli ke tak

Nak beli dua tiga barang je
Bila bayar jadi banyak pulak
Bila dah beli nak guna mungkin akan amik masa sebulan jugak 

Kak Farrah macam mana?..
Ayu memang tak boleh nak control dari beli barang yang bukan keperluan ni
Bila nak guna sayang pulak tuu
Akhirnya melambak-lambak stok kat bilik

6 comments:

  1. semua nak beli bila masuk kedai kraf hahahhaha

    ReplyDelete
  2. ha ha ha aida x reti nak komen ni.
    sebab aida ni pencinta kraf tapi takde masa nak buat :) hu hu hu...
    brg memang suka beli. projek jer x jalan.
    tapi xde ler membeli byk sgt. akhirnya jadikan projek skola anak2 aje.

    ReplyDelete
  3. Boleh geng dgn kak farrah ko ni

    ReplyDelete

Tabung Firash