Tabung Firash

Saturday, 27 February 2016

Resepi - Puding Karemal

Assalamualaikum semua

Jom kali ni aku nak share kan resepi dari adik ipar aku
Dalam banyak-banyak resepi yang aku baca
Yang ni lah paling kene dengan tekak 
Dan yang penting senang


Nampak meriah
Minggu lepas aku kongsikan puding karemal tanpa telur kan

Resepi Puding Karemal
 
5 sudu gula - letak dalam loyang dan masak gunakan api yang kecil
* pastikan permukaan loyang tu rata dan kacau la sentiasa, jangan sampai hangit

- 5 Biji telur 
- 1 tin susu cair
- 1/3 tin susu pekat
- 1 sb esen vanila
- 2 sb tepung jagung

 Cara : 
- Pukul semua bahan sampai kembang dan masukan dalam loyang yang berisi karemal tadi
- Kukus dengan api yang kecik selama 45 minit
- Siap!!!

 
Gebu gebas juga di situ kan
Sepatutnye tebal lagi, tapi disebab kan ade insiden yang tak diingin berlaku
Maka rendah tu lah jadinya


5 comments:

  1. apakah inseden itu wahai mummy ???? hehe

    ReplyDelete
  2. Puding ni memang tak pernah gagal goda akak heheheh
    Cantik rupa paras kejadian puding karamel Ayu :)

    ReplyDelete
  3. pernah aida buat ni dulu kala.
    lama x buat.
    sebab nyer buat byk tapi anak2 makan skit aje, ayu.
    aduhai... aida yg kena hentam kesemuanya.

    ReplyDelete
  4. Perghh esok nk try buat utk berbuka laaa

    ReplyDelete

Tabung Firash