Tabung Firash

Monday, 16 February 2015

Buaian Untuk Firash

Assalamualaikum semua
Selamat pagi
Ada yang dah start cuti ke hari ni

Nak cerita pasa buaian
Akhirnya aku mengalah jugak untuk tidak beli buaian
Sebab ape?
Kalau boleh malas la nak ajar firash tido dalam buaian
Tapi disebabkan tempat pengasuh ada buaian bile kat rumah dia dah mcm payah nak tido dah

Tapi bile bukan dekat rumah boleh pulak sedap2 tido kan
Pelik la budak kecik ni
Kat rumah asyik nak main je
Nanti bile dah tak cukup tido mule lah nak mengamok sebab ngantuk
Bile dah mule mengamok memang lagi susah lah bambam ni nak tido kan

Akhirnya mumy mengalah
 
Tengok lah aksi anakanda ku yang manje ni
Kes perli mummt ke ape ni?

Ingatkan bile ade buaian ni aku boleh lah buat kerja lain jugak
Tapi mimpi jela kene kasi firash tidur lena baru boleh gerak jaoh dari buaian dia nie

Alaaaa anakk

44 comments:

  1. alolo..comelnya gaya tidur firash tu..heheh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tah ape pesennye tahh tu kak wana

      Delete
    2. Gaya ahli cerdik pandai! Tido pun berfikir :)

      Delete
    3. gaya comel memang buat mama dia tak keruan hehehe

      Delete
    4. hahaha buat orang geram je kak farrah kak sofu

      Delete
  2. Alololo , ada gaya la dye tidor :)

    salam singgah sis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha mmg mcm2 gaya pon kalau dia tidur emma

      Delete
  3. Anak saya tidur buai jugak..tapi siang je..itu pun tak selalu.
    malam memang tidur kat bawah..
    Boleh tidur buai..tapi
    kita kena biasa kan jugak dia tidur kat bawah..]nanti susah nak bawak keluar,,
    lagi2 balik kampung ke ,bercuti ke..
    jenuh nak mengangkut buai,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. aha kak diana..
      firash malam xde masalh pon tidur bawah
      ehhh atas katil..
      janji kene peluk and rapat ng dia..
      bangon nyusu gitu jee..
      waktu siang tu asyk nak ajak main je..
      pastu kalau bawakk keluar diam lak

      Delete
  4. Akak.... Lame dah.xsinggaj sini...comelnyeeee anak akak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula nak singgah cmne org pon xdak kan

      Delete
  5. arrisa pon buaian juga. tapi malam sebelah, kena berpeluk. baru tidur. hihik

    ReplyDelete
    Replies
    1. hhaha same la firash ni mamamyja
      tidur nak kene tidur sblh baru nak tidoo
      xkn siang pon kite nak tido skali..
      mmg xjadkerja la jwbnye

      Delete
    2. Arrisa dan Firash sama-sama manja mama & mummy :)

      Delete
    3. heeeheh tula pandai2 dorng nie

      Delete
    4. lenguh nak berpeluk, bila lari dalam pelukan. siaplah menjerit sekuat2 hati

      Delete
  6. amboii Firash, tidur pun siap ada gaya.. anak2 dulu alhamdulillah tak kisah tak de buaian pun kat umah.. tapi kat umah ngasuh dan kampung memang ada buaian, dan diaorang tido dalam buaian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alah kak same jugak
      ade buaian kat rumah pon xmo tido jugak...
      mmg kat rmah macam tu jugak kot pesen nye

      Delete
  7. bergaya Firash tidur..hehe..sabar ye mommy Firash :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah mmg sntiase kene sabar cik mimie oiii..
      biase lah baby mmg buat ape pon nampak comell kan

      Delete
  8. Alolo comelnya firash cik ash ni... gerey wesss la

    ReplyDelete
  9. Ank sy takut dgn buaian..sbb tak pernah naik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo ade jugak budak takott buaian yee..
      sbb tinggi kott
      jadi gayat

      Delete
  10. Firash ni kiranya nak kena buai sampai tidurlah ni...manjanya anak mummy :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. xbuai xape kak farrah
      janji kite ni kene ade sebelah dia ha

      Delete
  11. alolo comelnya.. tuuu namanya sgt mnje ngn mamanya.. hee

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. time kecik2 ni rela la kene buli lya
      nanti da besar kite buli balik
      hahahha

      Delete
  13. Beli la buaian elektrik pulak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha kalau buai tp xde kt sebelah pon same gak acik...
      kalu nak buat keje kene dekat2 ng buaian dia tuu
      takat lipat baju ke tgk tv boleh lah

      Delete
  14. posing terbaikk . hehee . best la tidur dah ada buai

    ReplyDelete
    Replies
    1. same je parih ade buai ke xde buai ke xmo gak tidoo
      kene dok umah or gbaru leh tidoo agknye

      Delete
  15. Anak akak semua x berbuai sebab ummi malas nak angkut2 buaian kalu balik kg hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha tu la mmg xnk buai sbb tu..
      tp kat rumah org boleh pulak dia lena tidurnya kak sofu

      Delete
  16. Bambam nye. Hehe. Geram tgk firash comey sgt :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah tgkla anak sape...
      tggk mummy dia bam2 mane

      Delete
  17. Wahh...comel jer gaya tidur dia kan dik ayu...bikin geram kita tengok...

    ReplyDelete
  18. lena sungguh tengok firash tidoq..anak khaty guna juga,tapi waktu malam tidoq kat katil

    ReplyDelete
    Replies
    1. same laa
      ayu xbiase kan dia malam tido buai
      susah asyk2 nak kene keluarkan dia nak nyusu

      Delete

Tabung Firash