Tabung Firash

Wednesday, 11 February 2015

Firash Dah 3 Bulan

Assalamualaikum semua

Diam tak diam dah 3 bulan dah Firash
Cepat je mase berlalu kan

Hari ni firash cekup
Alhamdullilah firash dah sihat dah pon
3 hari lepas firash demam
Aku terus kasi makan ubat mase dia cucuk 2 bulan punye ritu
Nasib baik panas tak berpanjangan
Cume terase dia batuk ng selsema

Tapi doktor kate paru2 firash lancar tak ada ape masalah
Alhamdullilah
Doktor jugak bagi ubat untuk cairkan kahak sbg langkah berjaga
Takot bile malam makin teruk

Kene datang lagi minggu depan untuk cucuk 3 bulan
Tak boleh buat hari ni sebab firash tak sihat
 
 
Muke bile nak amek suhu badan
Amboii depan doktor kemain baik lagi tau firash ni
 Firash dah 5.9kg da

Ni mase firash 2 bulan
Lepas kene cucuk terus tido 

54 comments:

  1. Salam singgah petang dik ayu...comelnya dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye singgah2 kak diana..
      blm smpt singgah umah akk lagi ni

      Delete
  2. Replies
    1. tula kene semangat jugak bile nak pegang tu kak fuza

      Delete
  3. Sat ja masa berlalu. geramnnya tengok. Meh nk cubit pipi dia. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. meh meh la cik fafa
      firash xkisah
      hahahah

      Delete
  4. comelnya firash.. memang kalau tak sihat diaorang tak cucuk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula takott makin trok kan kak eyda...

      Delete
    2. kalau nak pergi cucuk tuh, pastikan Firash betul2 sihat.. kalau tak memang penat pergi klinik jer..

      Delete
    3. tula mgu lepas pergi jugak
      xleh nak cucuk
      firash sampai sekarang dok selsema je ni
      isao plak

      Delete
  5. Alololor...mahal senyuman Firash tu..kemain lagi die..hikhikhik..cept bg Cik Mimie pp tu..nk gigit2 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha mahal la sgt..
      skrg dah murah da..
      kalau dulu ye mahal sgt..
      ssh nak amek gamboo time senyum
      skg nmpk je org pgg fon trs dia snyum

      Delete
  6. Alahai Firash...buat aunty gerammm je

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaa meh la aunty sofu.. bukan jaoh pon nak jmpe..
      hehehehe

      Delete
  7. adus adus.. cepatnya masa berlalu..
    Ayu !! awat pipi diaaaaaa omey sangat ni =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..
      cepat sangat
      hahaaha awat pipi jah yang comell ni

      Delete
  8. badan pun naik kemain semangat lagi..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. fuhhh semangat jugak mummy dia nak pegang tau

      Delete
  9. Replies
    1. berbulat2 ha..
      hehehe xkan segi2 lak ye

      Delete
  10. Senyum si Firash cheeky :)
    Firash, aunty ada s/thing utk Firash & mommy. Tapi tunggu dulu ye,..aunty sibuk + trauma nak pergi pejabat pos hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. waaaahhh yeke?...
      xsbar tggu...
      akhirnye..
      heheheheh
      ok paham sgt nape trauma..

      Delete
    2. kak Farrah kena bukak syarikat penghantaran sendiri laa.. baru ilang abis trauma tuh.. hehehe..

      Delete
    3. kan..
      nnt ramai2 gune syarkat kak farrah je,,
      senang

      Delete
  11. comelnye si firash ni...

    suka sangat tengok baby..bau pon wangi...ummmm...

    ReplyDelete
  12. Rindunya nak cium haruman baby, bila la dpt mrasainya...cpptkan masa brlalu.tup2 besar dah

    ReplyDelete
  13. Rindunya nak cium haruman baby, bila la dpt mrasainya...cpptkan masa brlalu.tup2 besar dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeee suke jugak
      xpuas pon nak cium3 firash nie
      cepat jee...

      Delete
  14. alaaaaa omeyynyaaa firasshhhhh . tringt kt ank buah yaya . rindunyaa . :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah rindue g lah jumpa anak buah yaya tu..
      dulu akk rindue anak sepupu je,,
      skg rindue anak sndri dah

      Delete
  15. Semangatnya firash.
    Penangan susu ibu ni. Pipi tu dah bolat.
    Syok kalau dapat gomol-gomol ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu mama, kalau gomol2 tuh memang best sangat.. geram jer tengok dalam gambar nih..

      Delete
    2. hahahah sampai firash pon dah xkisah kene gomol dah mama, kak eyda
      hahahha pasrah je sume pakat gomol
      lagi2 kalau dapat ng nenek dia

      Delete
  16. Alala comelnya.. Kejap je rasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye kak ros..
      dah 3 bulan.
      bulan depan dah 4 bulan da nie..
      ase dah penuh je tangan kalau pegang nie

      Delete
  17. alolo comel.. firash nii ikot muka papanya ye/.. mcm kembaqq ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha kembaq ng daddy yee..
      biar kecik muke daddy xape..
      nanti besar ikott mummy lak
      kasi jambu2
      hahahah

      Delete
  18. Replies
    1. heeheheh mmg saje nak kasi org geram kan

      Delete
  19. alololo... bam bam nyer dia.. gewammm

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuat sgt nyusu mamamyja..
      mau x bam2
      ikott mummy la nie

      Delete
  20. Replies
    1. terima kasih kak ekin..
      sume baby mmg la comell kak

      Delete
  21. alhamdulillah . semoga semuanya berjalan lancar ye kak

    ReplyDelete
  22. Sihat betul badan dia. Boleh jd abg sado. Hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sado la sgt
      hahaha
      ni pon selsma xbaik2 lg nia

      Delete
    2. Firash selsema? Kesiannya. Nanti dah besa sikit slim r firash. Hehe

      Delete
    3. xnak dia slim lagi..
      biar la bambam cmni sedap pelokk

      Delete
  23. alololo..geramnya tengok firash..kalau boleh pegang dah lama pipi firash jadi sasaran cubitan khaty

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh cubit kak..
      dia bknye tau respon pon

      Delete

Tabung Firash