Tabung Firash

Wednesday, 24 September 2014

Bila En Suami Basuh Baju Baby

Assalamualaikum semua
Entry tertunggak lagi
Aishh berapa banyak da entry dalam draft

Entry ni dari bulan lepas rasanye
Bila en asben yang setelkan barang2 baby

Baru nak basuh sebab baru beli container
yeeeaaayyhhh dan pasti kaler HIJAUUUU

Mula2 nak cari bakul yang biase orang buat letak baju2 baby tuu
Tapi atas nasihat orang tua suruh beli container je
Ade penutup
tak masuk habuk
Aha kan..
Nape tak terpikir pulak sebelum ni yeeeee

Siap packing dah
comell tak comell tak??
sila lah jeles

hijau lagi

1st batch




Second batch



aku gune pencuci ni
beli mase jualan gudang Pureen hari tu
Siyes memang wangi

Kadang2 dok meroyan nak bau baby bukak je container hijao tu semerbak bau dia
Suke sangat


Disebabkan kemaruk hijao Tok Abah belikan besen mandi untuk baby
Ontah bile masa belinnye
Tau2 da antoo gamba besen kat bonet belakang da
Amboii perli nampak abah mertua aku ni

Thanx abah and semua
Tak payah cari besen mandi dah

pssttt...... baju2 sume en asben yang setelkan ok
Dari tang basuh, jemur, lipat, susun
Aku sebagai penonton je
Semangat en asben ni agak2 sampai bile ye?
Sila lah selama-lamanye
Boleh tak macam tu

18 comments:

  1. Seronoknya bakal timang baby ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. heeee mesti lah seronok Lya...
      tapi nampak en asben yang beria2 tuu

      Delete
  2. Amboi hijau semua..hehee..Tak sabar nak tgk baby Ayu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. jgn kate cik mimie, ayu pon da tak sabr...
      tapi mintak jgn keluar awal sgt and lewat je...
      doakan dipermudahkan ye cik mimie

      Delete
  3. Wah, semuanya hijau. Tapi betul pakai container tu lagi senang, sentiasa tertutup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. igtkan nk hilangkan tabiat hijao ni, tapi ramai lak yang sokong.. layankn jela mama.. hmmm tula sebelum ni tak pernah terpikir pon nk gune container tu..nasib tak beli bakul lagi

      Delete
  4. Bab basuh baju and beli barang baby memang part paling excited sekali....hehe..

    Jemput join...
    Giveaway "Saya Nak Sihat" Sept 2014
    Terbuka kepada semua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. heeeee.. bile en asben dah xcted kite ni jadi pemerhati je nadirah
      inysyallah join GA awk tu... tq

      Delete
  5. as salam .. :)
    aisya dah buat sambungan e-novel aisya. jemput baca :)
    http://aisyaieyka.blogspot.com/2014/09/dia-jodohku-part-6.html

    ReplyDelete
  6. salam ukhwah: wah serba hijau epal ni, baby boy agaknya ye...semoga dipermudahkan segala urusan nanti..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heee.. insyallah anjingga
      trime kasih sudi singgah

      Delete
  7. Ayu ..Kak Lya jelesss memang jelessss ..Kak Lya pon suka HIJAU hehehhee ........ Nampak comel jer barang2 baby ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes akhirnye ade yg jeles jugak...
      thanx kak sudi jelessss hehehehehe
      barang2 baby sume comel2 kak
      sampai rambang mate nia

      Delete
  8. Replies
    1. kalau hijau cmni tak xnmpk tenang da ahmad zu...
      hehehehhe
      ayu meroyan daaa

      Delete
  9. Hai awk.. Salam kenal.. Google psl prewash bju baby sampai sini.ehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. uyooo....
      hheheheh nak nasuh baju baby ye ayu
      ehh same lak name kite

      Delete

Tabung Firash