Tabung Firash

Wednesday, 19 August 2015

Tinggal Anak - Mommy Kene Pergi Kursus

Assalamualaikum semua
Entry luahan perasaan


Sebagai seorang ibu, sanggup ke nak berjauhan dengan anak?
 Dengan keadaan malam yang masih direct feed lagi
Rasa-rasa mampu ke Firash bertahan selama 2 minggu tanpa mummy
Kalau Firash boleh mummy lak yang tak boleh

Mula-mula dilema jugak
Tapi aku terpaksa mengalah atas tuntutan kerja
Aku terpaksa ke Sabah selama 2 minggu
Dalam Ahad ni jugak
Bayangkan la dorang bagi masa seminggu je nak buat persiapan 
Kelam kabut jadinya

Tapi macam mana pulak dengan en asben
Bila buat pertama kali berjauhan dengan en asben 

Kali ni kali kedua pulak kami berjauhan 
En asben tanpa isteri dan tanpa anak
Boleh ke en asben keseorangan lagi
Firash akan dihantar ke kelantan
MIL dengan rasa teruja nya menggoffer diri

Insyaallah semuanya akan ok 
Korang pon doakan aku ye
Malam ni aku akan gerak balik ke Kelantan  dan sabtu akan datang balik tanpa Firash disisi

Aku belum pergi pun dah rasa sebak 
Macam mana nak tinggalkan ni

17 comments:

  1. Semoga dipermudahkan urusan buat ayu... maaf lama x singgah sini kita bagi laluan kat org baru duk dalam.carta... asyik muka sama nanti.jemu hahahahha

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah dipermudahkan urusan..moga baik2 saja

    Maisarah singgah dari Blog MaisarahSidi.com :)

    ReplyDelete
  3. Ibu mna yg x sedih tglkn Ank kan. Klau Lya sekalipun akan mcm tu juga

    ReplyDelete
  4. Jauhnya sampai ke sabah.. bezst jugak tp sure rindu giler kat anak. Semoga dipermudahkan sgl urusan yer.. .

    ReplyDelete
  5. sabo dik.
    pasni dgn meningkat nya usia perkhidmatan awak, akan lebih selalu kena tinggalkan anak2.
    berkursus ntah ke mana.
    lom lagi kena tukar :)
    sabo ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak buat macam mana kan,..tuntutan kerja.

      Delete
  6. bertabah la ayu
    semua tu dugaan sesekali berjauhan ..
    nanti balik rasa kasih sayang bertambah2 lagi :)

    ReplyDelete
  7. lama 2 minggu tu..semoga terus tabah ye ayu

    ReplyDelete
  8. tu dia...
    2 weeks tu memang mencabar tuh.
    tabah ye Ayu

    ReplyDelete
  9. Lama jugak 2 minggu tu..semoga Mommy Firasah, Daddy Firash n Firash dapat menjalani hari2 selama 2 minggu tu..

    InsyaAllah, Cik Mimie doakan untuk Ayu ye :)

    ReplyDelete
  10. Sabar ya Mimie, sy faham perasaan bila berjauhan dgn org tersayang.. :(

    ReplyDelete
  11. tabah yaa Ayu.. insyallah dipermudahkan urusan =)

    ReplyDelete
  12. Mesti serba tak kena Ayu berkursus sebab tak jumpa Firash. Mudah2an semuanya ok & 2 minggu cepat berlalu buay Ayu.

    ReplyDelete
  13. alololo sabar yee kak ayu yee.
    hari2 skype dgn firash ! :D

    ReplyDelete
  14. Siapa tak rasa sedih bila berjauhan dengan keluarga....semoga di ayu sabar dan tabah menghadapinya dan di permudahkan segalanya...

    ReplyDelete
  15. alahai...kesiannya ayu
    sabolah ye yunk. nak buat macamana
    ni semua demi tuntutan tugas. akak paham juga
    akak penah lalui walau situasi kita berbeza
    sabo ye

    ReplyDelete
  16. bukan satu jangka masa yang pendek tu tinggalkan anak.. kena plak tak pernah berenggang dengannya..

    ReplyDelete

Tabung Firash