Tabung Firash

Friday, 10 July 2015

Anak Demam - Kene Ambil Darah

Assalamuaalikum semua
Salam Jumaat
Salam Ramadhan 

Jumaat terakhir bulan Ramadhan
Macam mana dengan puasa korang

Hari ini terpaksa EL
Nak jaga anakanda arjuna beta sorang ni

Semalam tengahari nenek call suruh datang ambil Firash
Sebab panas sangat
Tanpan berlengeh terus call en asben ajak ke klinik

Muka toya Firash lepas kene cucuk
Kaki tangan kene cucuk
Apa tah punya MA
Kalau aku kene cucuk tarik cucuk tarik tak keluar darah
Dengan mummy sekali keluar air mata




Alhamdullilah Firash demam biasa
Doktor kate darah putih lebih dari darah merah
Disebabkan jangkitan kuman dalam tekak

Hari ni Firash dah bertambah sihat
Tapi masih dalam keadaan dipantau
Takot bile orang cerita betapa seriusnya anak bawah 1 tahun kene demam panas

Harap-harap Firash akan bertambah baik
Doakan untuk Firash ye



23 comments:

  1. Huhu.. fobia kenangkan anak kena cucuk amik darah ni... huh.. jatuh air mata bila kenangkannya... cukuplah sekali... kalau menyusu badan... ibu makan buah kiwi bebanyak ye.. supaya zat tu anak dapat juga... tapi kalau dia makan..boleh je lenyek buah kiwi.. sebab kiwi bersifat antibiotik dan tingkatkan imunisasi badan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tula nasib la en asben ade ritu
      kalau tak mmg nitik jugak air mata ni

      Delete
  2. Semoga firash cepat sembuh

    ReplyDelete
  3. alaa...cian firash...semoga membesar dgn baik ye cayunk

    ReplyDelete
  4. Alhamdulilah moga sihat hendaknya Firash..

    ReplyDelete
  5. amacam firash ari ni, ayu?
    moga da sihat la hendah nyer...
    izzat dulu tiap bulan demam.
    aduhai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdullilah makin sihat
      tula tiap2 bulan mesti ada yang tak kena

      Delete
  6. Semoga Firash cepat sembuh :) sian dia kena amik darah...

    ReplyDelete
  7. Kesiannya tengok muka Firash camtu. Moga Firash cepat sembuh. Sihat sepenuhnya. Ayu kena ada termometer utk pantau temperature Firash kalau demam. Budak2 ni kalau demam panas sangat boleh kena fit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula tak dan nak beli lagi ni kak farrah
      pasni kene beli la untuk cek suhu firash

      Delete
  8. Alahai.. ciannye dia... Semoga Mummy Firash kuat semangat ye...

    ReplyDelete
  9. Firash kne cucuk yer... kesian Firash

    ReplyDelete
  10. semoga Firash cepat sembuh ya.. teringat masa Izzat kena masuk wad dulu sebab panas terlebih sampai tarik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhdmullilah sihat je
      tula takot jugak jadi cmtu

      Delete
  11. menangis pun comel.
    kite tak tau ape pasaan sebagai mummy, tapi semoga akak tabah yee ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamakk
      budak kecik nangis comell la
      cer kalau dah besar

      Delete

Tabung Firash