Tabung Firash

Tuesday, 14 July 2015

Bukan Ruam Biasa - Firash kene Campak Keladi

Assalamualaikum semua
Aku dah agak dah
Setiap kali anakanda ku ni bertukar bulan mesti ada yang tak kene
Yang buat mummy tak keruan

Minggu lepas Firash demam panas kat entry ni
Lepas tu ambil darah kat sini 
Hari Sabtu lepas alhamdullilah Firash dah sihat
Tapi mula la timbu  bintik-bintik merah
Perkara biasa berlaku bila keadaan tuan dalam kepanasan
So aku anggap ianya ruam biasa

Tapi esoknya makin banyak dan mula timbul di tangan dan belakang badan


 
Mula lah hati makin tak keruan
Ni pon dah berkurang da
Dan alhamdullilah hari ni dah makin hilang


Tengok lah tuannya pon
Sakit-sakit pon ajak bergurau lagi
Tak gatal ke sayang

27 comments:

  1. Semoga Firash cepat sembuh.. Pengalaman saya, try bg minum air kelapa muda.. Tapi jangan bg banyak.. Kalau dah mula kuar kat tapak kaki InsyaAllah xlama pastu baiklah dia.. Kalau gatal2 kena rajin lumur Calamine lotion or bedak sejuk bagi badan dia sejuk.. sekadar berkongsi pengalaman..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih shahida
      tula nak cari kelapa muda xjumpe2 lagi
      kali dia tak keluar lagi
      badan dan ke atas je
      pape pon terima kasih berkongsi ye

      Delete
  2. Cian Firash....semoga cepat sembuh ye sayang....

    ReplyDelete
  3. haloo ayumie!! lama xsinggah sini kan? hahaha..
    wahhh..da besar firash kan? kejap je masa berlalu..kiut meyh..
    sampaikan salam kiss kt firash tau! hehehe..
    hrp2 firash cepat sembuh..dah nk raya nehh..haha

    btw selamat hari raya in advance! XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. aha la lame tak nampk qis
      ayu pon lame tak singgah sane
      ada masa ayu jalan2 ke bloh qis ye
      alhmdullilah sembuh da

      Delete
  4. Bagusnya boboy Firash ni! Sakit2 pun ceria :)

    ReplyDelete
  5. firash strong kan.
    keep smiling utk ibu ayah ye :)
    get well soon dear...

    ReplyDelete
  6. Firash cepat sembuh ye..kata nak raya..nanti sakit2 tak boleh ray tau :)

    ReplyDelete
  7. Salam, ala siannye...ruam mesti gatal2..tp muka tetap happy dan comel..hihi
    saye ni pun kena gatal2 jugak, habislah raya kulit berbintat2..hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah raya cmne
      kene kulot berbintat2 ke?

      Delete
  8. Campak pulak, kesiannya. Moga Firash cepat sembuh yer...

    ReplyDelete
  9. semoga Firash cepat sembuh..

    ReplyDelete
  10. get well soon lalink.. adus..
    ada jenis2 campak gak eh.. ingatkan satu je..

    ReplyDelete
  11. campak pun ada nama gak je baru ku tahu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayu pon xtau kak sofu
      org tua2 lah y kata
      hehehe

      Delete
  12. semoga firash cepat sembuh ya

    ReplyDelete
  13. skrg ni mesti dah ok kan? alhamdulillah.

    campak keladi eh knape keladi? baru tau ade name

    ReplyDelete
    Replies
    1. tah la nur
      akk pontak tahu nape nape dia keladi
      bukannya kaler purple kan

      Delete
  14. Zara hritu pn naik merah2 kt muka. Nasib la 2hri dh ok.

    ReplyDelete

Tabung Firash