Tabung Firash

Thursday, 30 July 2015

Chiken Pok Ke??

Assalamualaikum semua
Selamat pagi
Lama tinggalkan blog atas kesibukan plus keadaan Firash yang tak menentu
Dugaan lagi bile tengok ada biji2 merah
Pada mulanya aku ingatkan kene gigit nyamuk
Merah-merah

 
Sila abaikan suasana tepi2 tu ye
Sebabkan rumah aku yang hujung-hujung ni maka ramai la kaum2 nyamuk ni datang beraya kan
So langkah keselamatan aku pakai kelambu ni
Senang boleh lipat-lipat
Cuma habis seruang tamu la dengan ada nya benda ni

Tapi lepas pasang kelambu pon still naik merah2 
Malah makin besar pulak
Risau pulak aku

Lepas satu satu Firash kene
Kali ni disyaki kene chiken pok lak
Sebab biji-biji merah tu nampak macam berair


Geram je aku tengok
Pergi klinik sambil ceck-up, Firash 8 bulan jumpa doktor sekali
Doktor pon mulanya ingat chiken pok
Tapi Firash dah seminggu demam
Dan tak nampak pulak Firash menggaru gatal

Korang rasa??


13 comments:

  1. kelambu ni pun nyamuk boleh masuk..saya guna jugak kelambu ni tapi pasang jugak ubat nyamuk lektrik tu..memnag tak de nyamuk..

    ReplyDelete
  2. alahai sian Firash..bertimpa2 pula hal yang ditanggung
    mama bertabah la ya

    ReplyDelete
  3. adus hero seorang ni.. sabar na Mami Ayu..

    ReplyDelete
  4. firash tak sihat ya? moga hero ayu yang sorang ni cepat sembuh ya..

    ReplyDelete
  5. guna buat nyamuk eletrik la ayu

    ReplyDelete
  6. Ala, siannya Firash..aku beli krim untuk halang nyamuk gigit tu..sapu dekat Firash..sian dia naik merah2 tangan tu...

    ReplyDelete
  7. Susah nak cakap.. sebab anak sha kena demam campak pun x menggaru sangat tapi naik bintik2 air macam nie lah memula.. lepastu jadi teruk..
    Ada juga bintik2 air macam nie kesan kena gigit nyamuk..
    Ayu kena pantau sentiasa.. Standby je calamine lotion..
    Bytheway.. Kelambu tu menariklah..

    ReplyDelete
  8. dia nak besar cepat lah tu... aja2 fighting mommy...

    ReplyDelete
  9. Alergik tu.. Anak sy pnh naik camtu... Tapi kejap je.. G jumpa pakar kulit.. Dua bgi sabun khas.. Sampai ke setahun lebih kena guna sabun tu..

    ReplyDelete
  10. masa anak-anak kecik dulu, aida guna ubat nyamuk elektrik.
    kurang nyamuk.
    and mungkin juga firash alergik.
    mcm izzat, ada aje bintik2 merah. sampai la skang ni tau.

    ReplyDelete
  11. macam campak pun ada jugak.. macam alergik pun ya jugak.. tak pasti laa Ayu..

    ReplyDelete
  12. aloo ciannye anak mummy.skrg ni masih mcm ni ke kak ayu? or dah ok?

    ReplyDelete
  13. Alahai.. Sian bby klau naik mcm2 kt bdan.. Rsau je kn. Dh ok ke skrng?

    ReplyDelete

Tabung Firash