Tabung Firash

Monday, 25 May 2015

Renew Lesen Di JPJ

Assalamualaikum semua
Ada entry lepas aku kate aku bawak kereta sampai ke bangi tanpa perasan lesen aku mati kan
Kelmarin drive keluar sampai BTS pon tawakal jela

Kononnya tadi waktu lunch keluar la nak renew
Korang rasa??


Oh my
lebih 200 no nak kene tunggu
Kaunter hanya buka 2 je
Mampu lak nak tunggu

Pukul 1.40 aku sampai
 Jam 2.30 no terkini 1579
30 minit dalam 30 nombor je yang gerak
Agak-agak nombor aku dipanggil pukul berapa pulak

Dibuatnya sampai pukul 4 ke 5
Kerja aku kat opis tak setel lagi
Aku tanya kat akk dok kaunter tu
Tempoh sah sebelum nak renew tu
Ok selagi belum setahun masih boleh renew
Kalau dah lebih kene buat ujian JPJ
Sebab lesen aku mati 5 bulan dah
So aku balik dengan perasaan lemah dan longlai

Tergendala lagi nak renew lesen
Lain kali kene datang awal-awal pagi la kot
Korang ade pengalaman macam aku jugak ke
Pergi saje je
Tak larat nak tunggu kalau tengok nombor banyak macam tu

33 comments:

  1. Memg x larat la nak tunggu la mcm tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan lya
      kalau no seratus pon lenguh lutut nak tunggu
      ni lagi la

      Delete
    2. Ni boleh sempat tua ni sementara tunggu nombor kena panggil!

      Delete
  2. kena datang awal pagi la kalau macam tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye kene tunggu free datang pagi nanti

      Delete
  3. eehhh.. ade2.... kat pejabat pos selalunya.. haihh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa pejabat pos sllu ramai jugak kan
      lagi satu kat klnik
      hehee

      Delete
  4. Mmg bese mcm tu..org ramai..kaunter buka sikit..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula
      nape la xbukak byk sikit
      orang tgh rehat lagi kott

      Delete
    2. jwpn dia t kan ayu..kami pun nak rehat jugak..hihihi

      Delete
    3. tula kita paham
      tp dorg kene la paham jugak kan

      Delete
  5. alhamdulillah akak buat tahun lepas orang tak ramai kat jpj.. siap renew 5 tahun trus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. la yeke
      best la kalau tak ramai
      ni dah mcam ni ha

      Delete
    2. ntah mungkin kebetulan time akak pegi agaknya.. selalunya jpj nih mesti ramai orang..

      Delete
    3. Bagus betul, eyda! Renew 5 tahun siap2. Lepas tu tak payah susah2 nak fikir.

      Delete
    4. ahahha lepas lima tahun pon lupe lak nak renew

      Delete
  6. Zumal pernah tunggu 3 jam lebih untuk bayar satu bil aje...

    ReplyDelete
  7. ayu..banyak betul no tue..tapi kenapa tak pegi pejabat pos..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pejabat pos pun lebih kurang gitu banyak nombornya, Khaty :)

      Delete
  8. Jenuh nak menunggunya lengoh lutut la

    ReplyDelete
  9. Akak penah rasa jugak.
    Dah tunggu lama, siap keja halfday lagi.
    tup-tup offline, buang masa tunggu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau xape kak
      mcm kawan ayu la
      dah la amek cutui sehari tu
      tapi urusan xsettle jugak

      Delete
  10. hadap je la kalau renew kat pos opis ni..
    mcm kata mamafarhanah...tunggu punya tunggu last2 offline pula
    sakitnya tuh disini

    ReplyDelete
    Replies
    1. heee ni kak jpj lagi lah ramai
      nak kene datang sebelum dorng bukak agakya

      Delete
  11. Aida x pernah renew sendiri :-)
    Semua asben settle kan.

    ReplyDelete
  12. miahahahaha Ayu !! CT ritu sbulan lebih baru renew lesen tau dak.. slamba pusing jalan smpai penang pulau pun lesen dah matik hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha tau xape
      skg ni dok tawakal jela bawak kereta tu

      Delete
  13. Replies
    1. ahahah 6 bulan baru sibuk nak renew

      Delete

Tabung Firash