Tabung Firash

Saturday, 30 May 2015

Tamat Sudah Riwayat - Terima Kasih Atas Jasamu

Assalamualaikum semua
Luahan perasaan
Ohh selamat tinggal aku ucapkan
Peneman paling setia dalam tempoh dua tahun ini


Selamat tinggal harta kesayangan ku
Tidak akan aku lupa jasa-jasamu
Akan ku kenang setiap  masa ku
Huwargggghhh
Ohhhh Samsung S4 ku

Sadis sangat
Screen gelap gelita
 Tanpa warna tanpa khabar berita
Gara-gara nak selamatkan benang sulam
Aku terkorbankan S4 ku

Kalau korang nak tau ni lah fon paling lama yang pernah aku pakai
Dan yang paling terkilannya
Ia rosak depan aku
Oh My Oh My

Aku tahan keinginan nak berfon baru
 Atas banyak faktor yang menghalang
 Keinginan nak beli mesin jahit tu lebih tinggi

Mungkin bagi korang dua tahun tak lama
Tapi bagi orang yang macam aku sentiasa tukar-tukar fon
2 tahun adalah tempoh masa yang panjang tauuu
Sebelum ni aku beli trade-in
Tak pernah la henpon rosak depan mata aku
Semuanya selamat masa pertukaran

Ye dulu aku memang gila handphone
Asal keluar yang canggih mesti beli
Kadang xsampai 3 bulan pakai dah tukar fon baru


Tamatla riwayat mu wahai S4 ku
Tapi ok jugak
Dapat merasa tepon baru
Hehehehehee

Amboiii tak setia betul aku ni
Mujur lah ada tab nak buat backup sementara nak mencari fon yang baru kan
Ákhirnya henpon idaman dalam genggaman
Ada yang perasan tak apa henpon idaman aku

Berusaha untuk aku dapatkan jugak
Gali tabung ayam ni
Cari celah2 bantal, bawah katil, yang terselit-selit dalam baju

Terpaksa batalkan niat nak beli mesin jahit baru
Insyallah ade rezeki lain beli mesin jahit ok
Mesin-mesin jahit yang ada pon belum puas pakai


27 comments:

  1. selalunya samsung memang cepat rosak la...member Fida dulu byk pakai samsung...tapi sekarang pakat beralih arah ke Iphone dan lenovo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo yeke
      tula samsung bersepah2 dah model kan
      sbb ramai yang pakai samsung

      Delete
  2. Kak ckin hp samsung rosak gak skrg guna hp abg jah nk beli yg bru tak mencukupi lg

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayu da abis korek tabung nia kak ekin
      ikat perut la bulan ni
      dah la nak dekat puasa ni

      Delete
    2. Ni hp abg rosak hp kak ekin.yg rosak tu boleh guna sepupu abe tolong baiki rosak sofawre aritu

      Delete
  3. Besbrla ya ayu, sikit hari lgi dptla hf baru tu hhe

    ReplyDelete
  4. Akak pun dah pakai phone ni 2 tahun. Kiranya memang dah lama tu...
    Ayu nak pakai iphone 6 kannn

    ReplyDelete
    Replies
    1. aip aipppp
      terjatuh jelepuk kalau ayu pakai iphone 6 tauu

      Delete
  5. Jom korek-korek, dari dana utk phone baru :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. selepas korek, gali, semua alhmdullilah cukup plak
      terpaksa la gune duit nak beli mesin jahit

      Delete
  6. selamat datang henpon baru..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhmdullilah
      selamat datang fon yang baru

      Delete
    2. bersiaran dgn fon baru sudah...:)

      Delete
  7. hehehe hp apa laa tu? ermm hp canggih manggih sekarang memang senang rosak berbanding hp dulu2, jatuh, tcabut bateri pun still boleh guna lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau xape kak eyda
      mula ayu pakai orang kata henpon balik anjing pon xmati
      jatuh lah byk kali pon kan

      Delete
  8. Sabo ye.
    hilang pasti berganti :-) ha ha...
    beli s6 ke tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh ala xmampu la nak xcapai yang 6 tu kak
      terjatuh sungkur ayu

      Delete
  9. Owh, sebab tu tukar hp ye..hehehe... :) moga2, hp baru ni memurahkan lagi rezeki ayu.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heeee insyaallah
      terima kasih cik mimie

      Delete
  10. hehehe ada rezeki tukar hp baru..
    apa lagi Ayu.. ipong6 la hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. meh la ct sponsor sikit kat ayu boleh
      hehehe

      Delete
  11. huhu saya pun jenis tak rajin tukar fon

    ReplyDelete
  12. wahhh mummy mude ni dah pakai tepon baru laaaa.syiok ahh

    ReplyDelete
  13. Macam mana dik ayu...dah ada hp baru ker...hihi


    Akak baru beli hp baru samsung galaxy grand prime jer...

    ReplyDelete

Tabung Firash