Tabung Firash

Thursday, 30 April 2015

Bila Firash Tidur Meniarap

Assalamuaalikum semua..
Masing-masing tak sabar ke nak bercuti
Memandangkan hari ni last kerja
Aku da pon selamat sampai kampung en asben

Ok ni kisah pasal anak mummy sikit
Style baru dah Firash tidur sekarang ni

Dengan meniarap

Aisyhh macam-macam gaya anak mummy ni
Ada jugak aku baca pasal posisi bayi tidur meniarap
Ada yang kate baik dan ada yang kata sebaliknya
Tapi kalau ikot logik pon
Macam agak bahaya betul tak?
Sedangkan kita sendiri  tidur meniarap boleh kadang-kadang pon boleh tersembam muka
Ni kan pulak bayi umur 5 bulan

Sebagai langkah berjaga-jaga kene la perhatikan budak kecik ni
Lama and nampak lena betul aku tengok
Tak sampai hati nak kejut
Aku perbetulkan posisi tidur bila Firash sedar

Lepas ni kene sentiasa awasi pergerakkan anak masa tidur da ni

7 comments:

  1. klo dia dh pndi pusing2 sendiri, insyaAllah xde pape..yg perlu risau yg jenis x reti nak balikkan badan sendiri.

    ReplyDelete
  2. Da bahayanya juga tidur mcm ni kan, apa pun memg kna sntiasa di awasi

    ReplyDelete
  3. kalau dia pandai pusing2 badan ok.. lagipun kekadang diaorang lebih lena, tido macam nih.. apapun sesekali kena jugak tengok..

    ReplyDelete
  4. anak saya dua2 kalau tidur meniarap mudah je bangun,,sakit dada kot..dua2 lebih selesa tidur mengiring.

    ReplyDelete
  5. pehh awalnya dpt cuti.. slmt brcuti kak :)

    ReplyDelete
  6. anak akak Cik Mimie suka tido mengiring..sampai muka pun nampak senget sebelah..haish..haha

    ReplyDelete

Tabung Firash