Tabung Firash

Friday, 24 April 2015

Perkongsian Jumaat - Biar Apa Orang Nak Kata

Assalamualaikum semua
Selamat pagi salam Jumaat

Alhamdullillah dah Jumaat terakhir bagi bulan April kan
Sepatutnya hari ni last aku bekerja 
Kononnya nak cuti balik kampung
Tapi nampaknya terpaksa ditunda atas alasan tertentu ye
Tak apa la mungkin ada hikmahnye

Kali ni nak kongsikan tazkirah dari Ustaz Kazim


" Bila ada orang mengumpat kita, menfitnah kita, bersabarla jangan sedih hati. Kerana ada dua perkara yang perlu kita bersyukur. 
1. Orang itu menghabiskan setiap harinya dengan memikirkan kita walaupun dia berfikir keburukan kita.
2. Kerana dia sedekahkan palaha dia secara percuma pada kita."

So lantak la apa orang nak kata nak cerita nak umpat nak keji
Selagi kita tak buat benda yang bukan-bukan
Janji Allah tau apa yang kita buat


10 comments:

  1. ya betul tu ayu.. biar laa apa orang nak kata kan.. hanya kita tau apa yang kita buat..

    ReplyDelete
  2. betul tu.. Biarlah.. Dh pnt kata diamlah tu kan..

    ReplyDelete
  3. huhu..memang betul tapi sedih juga kalau ada orang tak suke kite kan

    ReplyDelete
  4. sangat setuju...ayu
    yang penting hidup mesti diteruskan demi keluarga kan

    ReplyDelete
  5. Hidup ini satu pilihan...keep positive;)

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah, dapat pahala free kan

    ReplyDelete
  7. Alhamdulilah syukur dapat pahala free

    ReplyDelete
  8. tanpa sedar kita dah buat kan. lagi2 pasal GST tu

    ReplyDelete
  9. buat pening kepala je pikir pasal org kan? baik pk sal dri sendiri..upgrade mana yg perlu :)

    ReplyDelete
  10. Biarkn ja apa org nak kata kan, mulut org memg susah nak ttup

    ReplyDelete

Tabung Firash