Tabung Firash

Saturday, 4 April 2015

Kembalikan Kenangan Zaman Kanak-Kanak - Belon Tiup Guna Straw

Assalamualaikum semua
Diminta semuanya sihat2 belaka

Sapa yang pernah main belon ni dan masih lagi?
Aku pondah tak tau mana nak cari lagi belon ni
Zaman sekolah rendah dulu punya permainan ni rasanya

Teringat dulu beli ni dapat gula2 baru harga 20sen tau
Tapi sampai sekarang aku tak tau name belon ni
Aku panggil belon tiup guna straw je
Korang panggil ni apa pulak?

32 comments:

  1. Gila tak ingatt! ahhaha. Rinduuuuu!

    ayuuuuu, jemput join GA Sayang oleh Scha eh? :)

    Giveaway Sayang by Scha Nazri

    ReplyDelete
  2. Hehe... Ada jual lagi zmn skrg...cuma dh mahal sikit la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh yeke kak MF
      xjumpe2 dah sekarang ni ha

      Delete
  3. payah dah nak jumpa belon ni
    anak-anak akak pun tak kenal apa benda ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe kan kak..
      mmg payah
      ayu pon xjmp dah mana ade jual ni

      Delete
  4. Memg nostalgia. Lya sebut bnda ni Belon tiup2..kat pasar2 yg da jual kropok2 kat kg lya selalu juga jumpa bnda ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. belon tiup2 pon boleh ye
      hehehehe
      tp ade bau kan belon ni

      Delete
  5. susah nk jumpa sekrang..dulu mmg suka sgt main belon ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo sis JM pon main belon ni ye
      hehehhe

      Delete
  6. Ada lagi jual belon ni..hehe..ada beli untuk anak buah bukan main excited lagi..haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh ade ea
      pandai lak dorg main bnd ni cik mimie
      hehehhe

      Delete
  7. Susah jumpa belon ni.... budak2 sekarang tak kenal pun

    ReplyDelete
  8. Gali memori lama dgn belon ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl tu kak farrah..
      gali balik
      kalau ikott byk sgt bnd yang kita dah xkn jmo sekarang ni

      Delete
  9. menggamit memori tau belon nih.. heheheh..

    ReplyDelete
  10. anak2 baru nih ada beli, satu set tuh 20 sen.. Kimie pandai buat belon, Izzat tak pandai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20 sen same la cm dulu
      ade gule2 skli kan kak..
      hehehe xpandai tiup ye

      Delete
  11. Kak lya pggil belon pleting ..straw tu kitaorg kt ganu pggil peleting haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha siyes xpenah dgr
      tak pernah tau pon name belon ni apa

      Delete
  12. haaaaa, ingat2.. siyes mengimbau kenangan belon ni...

    ReplyDelete
  13. haaa taw2 . yaya xpernah beli tapi seingat yaya suka amek hak member punyaa bila dia dh tiup . hahaha

    ReplyDelete
  14. ahaha mestilaaa ingat.. ada lagi ka ? busuk pun main jugak.. hembus gak..
    sampai cekang2 pipi pun nak tiup gak..

    pastu buat jahat ngan kawan.. p cucuk dia nye belon sbb lg besar lalala..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahh nakai la awk ni
      yela xpuas hati la kan
      tp dah tiup xleh nk tiup balik kan
      tula busuk2 pon hembus jugaj

      Delete
  15. wah, dulu suka gila main belon ni.. lepas balik sekolah je asyik beli. hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha sama la
      akk pon beli pas balik sekolah

      Delete
  16. main akak masa kecil2 dulu....
    ooo memori silam

    ReplyDelete

Tabung Firash