Tabung Firash

Saturday, 27 June 2015

Bazar Ramadhan - Kelantan Syurga Makanan

Assalamualauikum semua
Diam tak diam 10 hari sudah kita menyambut Ramadhan
Berapa bazar yang telah korang kunjungi

Berkenana tajuk di atas
Setuju tak aku katakan kelantan antara syurga makanan di negara kita
Bagi yang tak bersetuju sila la ke Negeri Cik Siti Wan Kembang ni
Mula-mula pon aku tak setuju sangat sebab yela makanan sana kan manis-manis
Mana sesuai dengan tekak aku ni

Orang kata tak kenal maka tak cinta kan
Sempat la balik kelantan dua hari
Walau hati memang tak puas balik
Jadi lah dari tak ada

Firash kalau dapat berjalan kat tempat yang macam ni memang mata melilau je kerja nya
Penat tokbah nak pegang tu kejap kiri kejap kanan kejap depan
360' lah dia pusing

Pelbagai jenis kuih muih dan kerabu

Ayam percik
Daging bakar dan lemak pon ade bakar jugak tauu
Ikan Tuka bakar pernah dengar?
Lebih kurang adik ikan pari la

Air tuak
Sapa pernah minum?
Eeeeuuuuuwwwwwwwwwwwww
Pelbagai jenis akok
Memang  favourite aku ni

Nampak tak betapa meriahnya kuih muih makanan dan lauk pauk kat sana
Ada jugak yang kat sini memang tak akan jumpa dekat KL tauu
Tak banyak yang aku amek pon
Sebab rambang mata dok tengok makanan sana kan

18 comments:

  1. kak ekin setuju sangat... dlm banyak bazar ramadhan Kelantan terbaik.. harap balik ni dapat merasa g bazar ni..

    daging bakar perghhh terliur la

    ReplyDelete
    Replies
    1. daging bakar...mcm sedap je dengar nya cik Ash

      Delete
    2. hmm memang sedap tau kak sofu
      heeee nyumnyum
      ye cepat2 lah kak ekin balik klntan
      kng kempunan

      Delete
  2. bazarnya khusus bulan ramadhan saja ya mba :)

    ReplyDelete
  3. betul..betul..betul..
    dah la byk makanan murah-murah pula tu..
    meriah bazar kat sana

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak sofu
      murah lagi sane
      still ade lagi kuih rm1 3

      Delete
  4. perghhh...
    mmg bnyk mknn tu..

    salam perkenalan..

    Blogwalking sini :-

    Panduan Lengkap Cara Setup Domain Dot My di BlogSpot

    ReplyDelete
  5. seronoknya jamu mata....

    haih.. nanti yang tak seronok time nak jemu perut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe jamu mata pon xseronok jugak
      kadang smpi tak tahu nak beli ape tau
      byk sgt

      Delete
  6. wah,...memang terliur la tengok semua tu..mujur singgah blog ni waktu malam..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. aikk..
      hehehehe kalau waktu siang cmne kak diana

      Delete
  7. tak pernah ke bazar ramadhan kat kelantan lagi.. apapun memang ada menu yang berbeza dengan tempat lain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl tu kak eyda
      kalau ayu dtg sane mesti kene tny umi or adik ipar apa name makanan n dibuat dari ape
      sbb kalau nak cari kt kl mmg xjmp

      Delete
  8. Belum pernah sampai ke sana lagi...hehehe.. insyaAllah kalau ada rezeki terjah KELANTAN :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyallah kalau nak g kelntan gtau la leh g same2 hahahha

      Delete
  9. air tuak rase ape? mcm sheram jeeeer

    ReplyDelete

Tabung Firash