Tabung Firash

Monday, 15 June 2015

Bubur Nasi bersama Bayam untuk Firash

Assalamualaikum semua
Share lagi makanan anak mummy ni


Sebab takot anak ada alahan kan
Kita kena cube satu persatu
Banyak sebenarnya dicuba
Tapi bile keadaan tak mengizinkan memang nak amek gamborr nye tak kuasa la

Mummy buatkan Firash bubur dengan bayam
Nak kuat macam popye kene makan bayam
Lagi pon elok kalau diajar anak makan sayur dari kecik

Tapi kan kalau suruh aku makan macam ni aku pon tak selera
Hahahahahaha

Ni bekal untuk pengasuh ni
Nak hijau jugak kan
Lepas lulus bubur dengan bayam mummy tambah ayam dalam
Kasi ada rasa jugak

So jadi lah bubur ayam bersama bayam

34 comments:

  1. nice.. i suka blend bawang sikit, ikan bilis dan bayam pastu masak bubur.. sedapp! :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula dah try letak ikan bilis
      mmg licin jadinye
      tapi bawang pon boleh ye

      Delete
  2. ok laa tu mempelbagaikan menu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula kan
      kalau menu same je jemu je dia kan

      Delete
    2. betul tu Ayu.. macam kita jugak laa kalau hari2 makan menu yang sama, maunya jemu jugak..

      Delete
    3. ye tula
      setiap 4 hari ayu akan tukar or tambah lauk baru dlm bubur dia

      Delete
  3. Salam, hahaha...bagus taktik ni, ibu2 mmg selalu guna smpaikan mase kecik sy pun tepengaruh dgn kata2 'nak jd kuat, kena makan bayam mcm popeye~'...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh kan
      baru anak nk makan
      kene bnyak belajar pasal anak
      mak bapak yang kene pandai tok tarik minat

      Delete
    2. betul tu Ayu.. kalau tak susah nak ajar anak makan sayur..

      Delete
  4. Replies
    1. tapi ayu lak yang xsuke ha
      ehhehehe

      Delete
  5. Yeayyyy, lepas ni Firash leh jadi kuat macam popeye!

    ReplyDelete
  6. Ehh.. macam sedap ja.. nak kongsi dengan Firash jugak lah.. heee

    ReplyDelete
  7. ayu..memang sedap nie..khaty kalau buat mesti lebih sbb khaty pun suka

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaa ayu xsuke
      ayu suke kalau bubor carrot xpon bubor kacang panjang

      Delete
  8. berselera la firash malam mummy buat bubur

    ReplyDelete
    Replies
    1. heee firash makan ape pon nampak berselera

      Delete
    2. Xpe firash lalu mkn ok la... Nti gemuk dia syok nk cubit2 hohihi...

      Delete
    3. mcm xmo gemok je firash nie

      Delete
  9. sedapnya menu firash...nyummmy

    ReplyDelete
  10. Mrmg brkhasiat utk pmbsrn firash

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula lebih kan sayur skg nie
      bnyk kenalkan sayur dr protein

      Delete
  11. Nampak sedap je bubr tu...heheh :)

    ReplyDelete
  12. sedaplah... bubur macam mana pun sedap =D
    bubur nasi n kentang.. onomnom..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan
      dapat bubur ikan bilis
      xpon bubur lambuk pon sedap gak

      Delete
  13. akak dulu semuanya akak bagi baby akak rasa
    alhamdulillah, takde alergik

    ReplyDelete
  14. ishh..sedap lah pulak..jgn kata Firash..sis JM pun suka...manis..letak lak ikan bilis nyummy

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe tapi mummy lak xsuke bubo bayam nie

      Delete
  15. kuat mcm popeye katenye hahaha
    semoga Firash membesar menjadi jejaka yg gagah

    ReplyDelete

Tabung Firash