Tabung Firash

Tuesday, 9 June 2015

Seloka Dari Kak Farrah MF & Cik Mimie

Assalamualaikum
Terkezut plus terharu plus tak sangka
Haaa ape sebab
Sebab dapat seloka dari akak kesayangan aku sorang
Tak lain dan tak bukan Kak Farrah kite ni

Hidayu Ayumie si mummy muda,
Firash Bambam penyeri harinya,
Aksi dan keletah menghibur jiwa,
Apa lagi, berkunjunglah ke sana.

Ok kita pon nak balas seloka hentam kromok kat Farrah
Ayu tak sekreatif kak Farrah
Tapi ayu cuba tanda penghargaan Kak Farrah yang selalu menjadi inspirasi ayu
Cikgu English kreatif idea tak terkira,
Seni kraft membuat orang juling mata,
Gitar peneman dikadang-kala
Mengenali tuan  tanah Tower  kompom tak rugi punya .

Fuhh baru buat empat kerat pon makan masa
Bayangkan akak kita ni buat untuk 12 orang
Fuhhh FENGSAN!!!

 Jom tengok seloka kak Farrah yang lain
Seloka Tetamu Hebat Mei

Tibe-tibe terselit seloka dari Cik Mimie pulak

 Ibu muda cantik bergaya,
Firash pula nama heronya,
Cik Mimie dan dia rakan sebaya,
Hidayu Ayumie itula dia :)


Kena balas ke cik mimie
Kene tangguh entry lagi ni sampai dapat idea

Berkaca mata manis seri wajahnyanya
Jangan nak menggatai tuan dah pun berpunya
Terima kasih cik mimie sudi menjadi kawan saya 
Walaupun hanya berkenalan di alam maya

Ok siap!!
Lega selepas 3 hari peram dalam draft
Boleh publish
Jangan gelak atau ketawa 
Aku tak sehebat mereka

28 comments:

  1. wahhh teringat zaman sekolah sekolah dulu seloka seloka ni... he he he...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak farah..
      zaman sekolah je ayu jumpe

      Delete
  2. Wah, seonoklah! Seronoklah! Dapat seloka dari Ayu hihihihi akak excited terlajak gembira :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi Kak Farrah, terserlah betul terlajak gembira dia tu..hehe :)

      Delete
    2. alaaa malu la kita
      apa lah yang nak dibandingkan dengan seloka kak farrah dgn cik mimie kan

      Delete
  3. Err...ada orang tu sampai berjanggut tunggu akak whatsapp ye..sowi sowi. Tak ada yang urgent pun. Nanti akak reach ayu ye. Mmuahhhhhh satu dozen utk si Firash :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha yela dok tunggu tak wasap2 pon
      ade kan no ayu

      Delete
  4. amboi..seloka jiran tetangga ke namanya ni??heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. heeee bile ade mood mmg menjadi je kak diana

      Delete
  5. Heheheh..kita pun dapat seloka jugak yeayyhh2!!..hehe...sama2 Ayu :) Ada rezei nanti kita jumpa ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe ye baik cik mimie
      ala seloka hentam 3 hari nak siap tauu

      Delete
  6. wah. berbalas pantun ekk...
    nak terjah la farrah mf...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak rugi terjah akk sayang kita tu kak aida

      Delete
  7. wah...bestlah korang
    siap berbalas tu
    kalau YY tak pandailah =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala ayu pon xpandai kak YY
      main hentam je ni pon

      Delete
  8. wah wah wah.. kreatifnya depa...

    ReplyDelete
  9. okey lah tu...klau sis JM mmg ke laut...no idea

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaa tp sis jm pon kreatif jugak ape

      Delete
  10. ahahahahaha amboi kak Ayu, Cik Mimie dengan Kak Farrah, hebat betul berseloka. kita x berapa reti. waaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaa dorang mmg pandai amy
      akk jela terkontang kanting sikit
      eeheehhe

      Delete
  11. amboii...jual beli pantun nampak...dasyatt korangg

    ReplyDelete
  12. pndai gak buat seloka ni terbaik terrr

    ReplyDelete
  13. hahaha...kalau akak memang fail bab-bab seloka, pantun ni

    ReplyDelete
  14. hamboi masing2 haha comel jekkk
    dah berpantun eh skrg masing2

    ReplyDelete

Tabung Firash