Tabung Firash

Wednesday, 3 June 2015

Mesin Jahit Tepi Brother 3034d Akhirnya Berfungsi

Assalamualaikum semua
Ni nak tunjuk buah hati yang da lame aku beli
Tapi baru minggu ni rasmi
Makan sehari masa dok godek benda alah ni tau


Mesin jahit tepi brother 3034d
Aku ambek bulan Januari sampai Mei masih tak berusik or tak mendatangkan hasil lagi tau
Sebab aku sangat fed-up bile buat asyik tak menjadi
Ye aku memang cepat berputus asa
Tapi bile dah mula tahu
Semua benda aku nak jahit tepi
Jakun tak aku?

Tapi hari tu tergerak hati pulak nak guna
Aku letak laptop sebelah mesin
Kesnya ni lah yang Handphone aku rosak kat entry ini

Maka hasil yang terjadi
Alhdmullilah menjadi jugak akhirnya mesin yang aku godek
Dan selamat guna
Nanti aku pos sarung yang aku jahit gune ni ye

Pada korang yang macam aku sentiasa blur2
 Dia bagi step dan cara jahit tepi halus dan kasar
Nak gune pisau ataupon tak

Yang mana dah pro tu sila la ajar aku tau
Gud luck untuk korang dan aku jugak

29 comments:

  1. eh, menjahit juga ye
    kalau saya tak retilah...reti tengok aje! =)

    ReplyDelete
  2. kalau saya pun tak reti la guna2 mesin2 nih..

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. alaaa xpandai tula trbngkalai tu kak

      Delete
  4. wah, makin rajin la ayu menjahit lepas ni..hehehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jahit tengah2 mlm cik mimie
      masa firash sdp tido

      Delete
    2. Jgn lupa..tido secukupnya..jaga kesihatan jugak tau.. :)

      Delete
    3. insyaallah
      hahaha mase tu je yang ade cik mimie
      curik kat situ jela

      Delete
  5. daku tak pandai menjahit..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. heee ayu pon xpandai nak jahit mane
      bantai je ape boleh

      Delete
  6. mak akak pandai laa jahit.. dia ada mesin SINGER yang lama tuh mesin jahit ngan mesin jahit tepi.. akak nih tak mewarisi sebarang bakat mak akak.. jadinya boleh tengok jelah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula mesin lame ramai y pakai singer kan
      skg ni je brother makin luas
      heee ayu pon xtau ikot sape
      minat da ade, tapi xpernah belajar

      Delete
    2. Kak Eyda..sama ler kita..tak mewarisi bakat yg ada..hahaha..pandai tgk je la..tau2, mak dah siapkan baju..hihihihi

      Delete
    3. Akak pun sekapal. Mesin jahit Cekebon bagi kat orang je. Sekarang ni yg ada minat menjahit-jahit ni si Cekengah je :)

      Delete
    4. hahahha xpe la kene gak belajar sikit2 walau xminat
      ayu kalau mak pandai jahit snng belajar dgn mak
      skg nk kene belajar dgn cikgu berbayar la plak

      Delete
  7. Makin kencanglah aktiviti menjahit ayu...dah ada mesin jahit tepi ni senang kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahha mesin jahit lama da ade kak farrah
      tu baru nak pandai
      yang lain slow2 la dulu

      Delete
  8. mesin brother ni bagus ekk.
    byk gak aida baca pasal mesin jahit brother.
    apapun, keep up the good work, ayumie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aha skg tren org pakai brother
      cm singer jugak
      cume bg ayu lebih mesra pengguna
      semua pon pergantung pada org jugak

      Delete
  9. bila la cikna nk ada perasaan nk menjahit ni.haha. adoii

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe cikna jadi chef pon boleh
      takpon nnt balik kene jadi ustajah firash tauu

      Delete
  10. arghh....kat umah sis pun ada mesin jahit industri..dah lama x terusik huhuhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehhh yeke?
      ayu kalau uamh ade mmg da mcm2 da ayu jahit heee

      Delete
  11. sudah ada mesin jahit tepi...
    terbaik la ayu

    ReplyDelete
  12. baguskan kalau ada sendiri
    senang nak jahit baju, takyah upah-upah dah

    ReplyDelete
  13. Syok la jahit sendiri baju raya nanti

    ReplyDelete
  14. banyak eh mesin kat umah akk? bestnye. dah keje nanti nak beli mesin jugak.bes menjahit

    ReplyDelete

Tabung Firash