Tabung Firash

Thursday, 11 June 2015

Firash dah 7 Bulan - Bubur Ayam Dan Kentang

Assalamualaikum semua
Alhamdullilah Firash pon dah masuk bulan yang ke-7
Macam-macam ragam macam-macam aksi budak bambam ni

Dan bila masuk bulan baru mula lah perangai or tabiat dia yang berubah
Sudah 2 hari anak mummy tak cukup tidur
Dengan mummy sekali la tak boleh nak rehat
Mula la dekat opis dengan sakit kepalanya
Dengan nak pitamnya

Pagi tadi ceck klnik alhamdullilah Firash cume batuk selsema biasa
Tak ada apa yang serius
Cume risau la dua malam menangis tak berhenti
Firash dia jarang-jarang nangis
Tapi kali ni dekat stengah sampai ke sejam menangis tak berhenti
Apa lagi dengan aku sekali la menangisnya

Mintak semua doakan kesihatan anakanda bambam ni ye


Kali ni nak share makanan Firash
Dah tak perlu nak blend kasi macam puree
Firash tak suke
Masak bubur lembik lepas tu lenyek-lenyek
Guna multipurpose rice cooker lunch box memang best
Senang je


Tengokla aksi Firash ni kalau makan
Dah macam-macam peel da
Kadang-kadang menyembur-nyembur makanan tu
Lepas tu boleh sengeh pulak

Pakai sudu tu eksen je
Dapat 3 4 sudu dah larikan mulut
Kene pakai tangan jugak anak mummy ni
Mengada lebey



42 comments:

  1. HAHAHAH chumel dia .. aip makan comot momot ni heeh

    ReplyDelete
  2. Firash lebih suka Mommy suapkan..baru la rasa kasih yg sikit..hehehe :)
    makin bambam Firash ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm yeke
      nampak cm makin kurus je

      Delete
    2. Kurus eh? Cik mimie tgk mcm Bambam je..hehe..myb gambar dgn reality xsama kot..hikhik

      Delete
  3. makan pakai tangan ke?/anak manja nih..anak saya pun makan pakai tangan..ramai cakap patut la manja..nak makan mesti yang air tangan ibu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehh yeke
      xtau lak ayu
      dah mmg peel dia cmtu
      dengn tempat pengasuh elok je dia nya

      Delete
  4. sodara saya juga waktu dia bayi makannya bubur ayam di campur kentang sampe sekarang dia suka banget sama kentang :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya mba
      memang sedap kalau ade kentang

      Delete
  5. Dapnyeee firash makan bubur ayam :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh sedap2
      mimie nak kongsi dgn firash ke

      Delete
  6. alorh ciannya Firash.. cian juga mommy nya. hehehehe. semoga cepat sembuh k :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah amy
      alhmdullilah seminggu ni dah beransur pulih da

      Delete
  7. Acik blender je..klu tak habis, Acik hbiskan

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo firash xsuke kene blender
      tak abis jadinye

      Delete
  8. dap nyer...
    ijat pun x suka blend halus.
    lenyek gitu gitu aje.
    kalau ijat x abis bubur, kakak2 volunteer abiskan :)
    jimat, ayu... ha hah ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh ni firash xde kakak ke abg
      kene mummy dia la yng menghabis kan

      Delete
  9. amboii Firash, mengada2 ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh memang pon kak eyda
      mengade lebih

      Delete
  10. Salam, alahai sian..dgn mak dia sekali meraung ye..hehe..haa sy pun bercita2 nak beli rice cooker lunch tu, sbb mcm best..haha..semoga bambam tu sihat selalu ye..comel! hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. heee ayu dulu bercita2 jugak
      skg dah jadi kenyataan
      mmg best pakai
      senang jee

      Delete
  11. Dia nak manja2 ngan Mummy lah tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh tula manje lebih smpai penat dah kak farrah

      Delete
  12. saja la tue firash..nak mommy dia suapkan lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula..
      tah ikott peel sape tah ni kan

      Delete
  13. sedapnya firash makan comotnya terrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe sedap
      tapi mummy makan tawar lak

      Delete
    2. hahah buat la maunya xbuat

      Delete
  14. sel-sel otak sedang berkembang ayu
    semua peel mula nak keluar hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula smpai pening dah ayu dok layankan tuu

      Delete
  15. Guna tgn lgi trasa kesdpn mknan tu ayu hhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe tula manje lebih2 plak
      kalau pakai sudu ssh skit dia nak masukkan dlm mulut

      Delete
  16. haaaaaa ini yang sedap ni.. Acik pun suka kalo cemni Firash oooih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh same la kite
      campur sikit dgn kicap manis
      fuhh

      Delete
  17. kalau suap pakai tangan lagi sedapkan firash

    ReplyDelete
  18. sedapnya...berselera dia mkn

    ReplyDelete
    Replies
    1. aha skg ni berselera btl kalau dia makan tauu

      Delete
  19. oh kalau ini 7 bulan skrg mesti dah 8 bulan lebih ehh. cpt je mase berlalu

    ReplyDelete

Tabung Firash