Tabung Firash

Sunday, 21 June 2015

Snek Firash - Puree Mangga

Assalamualaikum semua
Macam biasa aku nak share makanan yang aku bagi untuk Firash
Siapa suka mangga?
Aku memang peminat fanatik kepada mangga
Kononnye ade musim pelam harum manis ke apa 
Aku tak peduli
Asalkan namanya mangga, pelam, pauh dan seangkatan dengannya memang aku balun je

Jalan-jalan ke Pasar malam terserempak la dengan bau buah mangga yang mengiurkan
Dengan tak peduli en asben yang  entah ke mana terus aku masukkan ke dalam bakul
Aku beli 3 biji untuk aku sorang


Ni bukan makanan utama
Aku bagi makan waktu petang-petang
Sambil aku masuk mulut aku
Masuk kat mulut bambam jugak
Tapi Firash punya aku campur kan dengan EBM


Ni lah reaksi Firash dapat makan mangga kesukaan mummy dia
Mangga manis ye en asben pelik kenapa muka macam makan benda yang masam

Terpaksa mummy bukak baju Firash 

19 comments:

  1. sedapnya..akak punya peberet jugak ni
    lawak betul reaksi firash ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo akk pon suke ye
      heheeh tula pelik btl berkerut2 muka tu

      Delete
  2. Replies
    1. suke la tgk sape yang suapkan tuu
      hehehehe

      Delete
  3. Firash kesedapan tu dpt mkn mangga manis hhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe kesedapan ye lya
      tul atak tahu suke ke xsuke kalau muke cmtu

      Delete
  4. Replies
    1. semua yang masuk mulut semuanya dia bedal kak sofu

      Delete
  5. yum yum...
    gemoks la firash ni nanti.
    ibu nyer rajin suap makan yg sedap2 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah yeke?
      tak tahu nak suap ape dah sebenarnya

      Delete
  6. Alololor....comeynye...geram betul tgk si firash ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. heehh alaa meh lah dtg klang jmpe firash

      Delete
  7. Salam, wahh comelnyaa muka dia mam mangga..haha sy pun suka mangga! belah dua, terus makan guna sudu, sedap!! haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha sama la kita
      ptong dua amk sudu makan sejuk2
      mmg terbaikk

      Delete
  8. iishh....bambam firash ni...cium bagi pihak boleh tak..geram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh nak cium bg pihk xde maslah pon sis jm
      heheheh pape utk akk

      Delete
  9. Sukonya firash dapat mkn mangga ya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. suko ko tu kak ekin
      mase jah muko dio

      Delete
  10. same! suke mangga jugak.
    EBM tu ape kak?

    ReplyDelete

Tabung Firash