Tabung Firash

Friday, 31 October 2014

Libster Award #7 by Yun Sing

Assalamualaikum
Kene tag berturut2 kali ni
Tak ape lah demi menghargai orang yang tag
Terima kasih Yun Sing

Macam biasa aku jawab soalan je la ye

1. Kereta Idaman.
volkswagen scirocco
Melting sat nmpk kete ni dan kaler nii

2. Jenama handphone sekarang?
Samsung S4

3. Hobi masa senggang?
Maen dgn kraft, jahit2,masak2 sekarang suka blogwalking

4. Lagu kegemaran?
Mimpi by Anggun

5. Instrumen muzik kegemaran/yang anda boleh main?
Tak pandai main alat muzik pon,mase kecik2 sulu pernah blaja piano tapi tak ingat sehabuk pon

6. Favourite quote?

7. Pandangan anda tentang blog saya?
Simple and tak serabut...

8. Kenapa jadi blogger?
Dulu tak terpikir pon nak jadi blogger, menulis sekadar untuk peringatan sndiri, tak sangka pulak bile dah kenal blogger2 laen jadi seronok...
Dapat kenal2 dgn kawan2 baru, dapat tambah info, dapat share lagi pengalaman.

9. Ada fobia tak? Kalau ada, senaraikan (hehehe)
Fobia sangat dengan katak.. kalau nampak katak memang lari tak cukup tanah

10. Pengalaman paling lawak dalam hidup?
Alah tak berapa nak ingat la..
Mungkin tak berapa lawak kott
Nanti kalau terlintas update semula ye

11. Tempat yang anda teringin nak pergi?
Of coz lah mekkah, sekurang kurangnya dapat tunaikan umrah..
Dengar pengalaman en asben and famili mertua rase berkobar2 je..
Insyaallah satu hari nanti

Ok done menjawab soalan
Maaf lah sebab berkurun da punye soalan
Ada lagi dua tersimpan dlm draft

73 comments:

  1. Akak pun S4 selepas setahun problem..sudah beralih arah ke Oppo :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheheh pakai lah selagi mmpu berjasa ni kak sofu..
      Kalau xde kotmitmen laen mmg dah lame tuka fon da.. ase fon ni plg lame.. lebih setahun

      Delete
    2. Akak tukar sebab org sponsor dik...masih sayang dgn s4 ku itu..

      Delete
    3. Hehehe tula.. kalau dulu mmg bkn jenia syg fon pon..
      Asal ade wet lebih je nk tuka..
      Skg kene la jimat2..
      Btk bnd laen nk kene pk

      Delete
  2. Dpt tahu Serbs skit tntg diri ayu

    ReplyDelete
  3. Aina x fobia katak. Geli je bila terpegang. Hahhaha. Tapi kalau nampaj memnag aina kejar lah. Tangkap letak dalam plastik lepas tu usik adik2 Hahahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. eee xgeli ka?hahaha siap tangkap xleh bla..hahahaha

      Delete
    2. Eeeeee.. akk bayangkan pon dah geli.ni lagi la kalau jumpe..bleh meleleh2 air mate ni tauuu

      Delete
    3. @ kak nanad. ahhaha. tangkp dengan plastik je lah. kalau pegamg skin diaa betull2 sobbbb. T.T kita pun nangess.

      Delete
    4. Hahahaha... igt berani sgt nk pegang katak tu dikna oiii

      Delete
    5. hahahahaha ritu akak lg skit nak terpijak katak.. skali katak tuu melompat ke kaki.. pehh geli btl.. smpai basuh kaki byk kali.. eee meremang pon ada..hahah

      Delete
    6. Hahaha tau xape..
      Basuh byk2 kali pon ase mcm ade lekat je lagi kt kaki ni

      Delete
    7. kan kak? kite tgok kaki dah geli gelian..hahahaha

      Delete
    8. Oooo takmo igt da...
      Meremang2 bulu roma

      Delete
  4. Cantik keta idaman hati ayu tu..^_^

    ReplyDelete
  5. Wahh kereta tuuu ..eceh eceh eceh tu warna kesukaan Kak Lya tu Ayue hehehe.........

    ReplyDelete
  6. Hahaha..no.9 kita sama Ayu oi..nampak dri jauh pun dah tak tentu arah da..hahahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok hi 10 sekalii...
      Mmh btl2 fobia tahap xleh nk bayangkan dah nie..
      Isssshhh

      Delete
  7. fobia katak , hahaa . boleh nyakat ni ^^ huhuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi2 dik..
      Nak sakat akk lak ye...
      Nasb bukan dok sebelah umah...

      Delete
  8. akak pun takut katak...
    dia belum lompat lagi, akak dah lompat dulu.
    hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehhe agak2 sape lompat plg tinggi tu??

      Delete
    2. kompom la akak ni
      lompat tak sempat jejak tanah dah lari
      hehehe

      Delete
    3. Hahahahah..
      Kan?? Ayu tgk daun2 mcm katak dah meremang bulu roma dah

      Delete
  9. Replies
    1. Kalauntak cantek tak mnjadi idaman la anis..hehehehehe suke nak2 kaler hijaooo.. kaler laen xminat

      Delete
  10. Salam singgah petang dik Ayu....Alhamdulillah dapat tau serba sedikit tentang Ayu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe tak byk pon cte pasal ayu tuu...

      Delete
  11. best kan dnga cerita org da pegi umrah.. alahai teringin jugek :)

    #btl ka nak id wechat kite? membosankan la kak.hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehhh btl la.. nnt add wechat pastu kasi no wasap.. xpon pm akk je no wasap awk tuu.. hehehehe
      Kan nadnad... ase bile stiap kali dorg cte berkobar2 lak nak g

      Delete
    2. kan? ramai spupu2 yg sme sme sebaya dah pegi umrah. pehh bestnya. seronok.
      hehehe ni id wechat kite ; nadya-shaf

      Delete
    3. Hehhe xape la... dpt no wasap dahhh..
      Kekekkek

      Delete
  12. haha..mmg cantik kete hijau tuu..cantek la plak XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehw cantekkk sgt..ritu da angan2 da xdpt kete tu dpt kaler tu pon jadi..
      Rezeki dpt baby...
      Xjadi la tuka kalerrr

      Delete
  13. kenapakah xbuat soalan ni?hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamakkk... awak ni nak soalan je.. nnt bt libster je soalan akk bg kt awk jela

      Delete
  14. Sama lah dgn IM tak terjawab lg :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheehh ni pon ade lg 2 tak jawab lagi ni

      Delete
    2. Harap org yg tag tak marah lah kan. Hehe

      Delete
    3. Hehehehe tak marah kott
      Mungkin kecik hati sikit
      Ade yg terlepas pndng asenye..
      Tak smpt nk bookmark pon...

      Delete
  15. Replies
    1. Heheheh baru lah namenye idaman zumall...

      Delete
  16. mesti kreatif orangnya ni :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erkkk kreatif tang mane lak tuuu amanina

      Delete
  17. wow, pernah main piano. cik fafa dulu pernah main recorder ja masa sekolah. haha

    rajin betul main dengan craft, nanti buat la giveaway ka. hehe ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah mmg lah pernah tp mane lah nk igt zaman budak sekolah lagi mase tuuu....
      Hehehe insyaallah kalau dah balik klng nnt bleh bt tok cik fafa ye

      Delete
  18. Fobia dgn FROG rupanya :)
    Lagu Mimpi best kan...akak pun kalau dengar boleh layannnn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yela kak.. sbb pernah terpijak katak smpai mati katak tuu....
      Lagu mimpi tu 1st time dgr dah jatuh ati...
      Suke ng suara anggun tu

      Delete
    2. sampai mati? euww. da dapat bayangkan.hahaha patotla mcm fobia..

      Delete
    3. Hahahhah... tau xape...
      Dah sape suh kate tu dok dlm kasut.... mmg kene lenyek la

      Delete
  19. Wah cantik betul keta tuh.. semoga impian untuk memiliki keta tuh dan impian ke mekkah tercapai.. amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe nak memiliki mmg tak la kak eyda..pelik kan?? Melting2 je tp xde keinginan nk beli...
      Insyaallah kak...
      Same2 la kite ke mekkah ye

      Delete
  20. moga tercapai impian kita semua nak ke mekkah :) Aamin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah yaya...
      Mane tau leh pergi sekali kan

      Delete
  21. Replies
    1. Heheheh mase kecik2 jela mimie.. dlu ade join kelas muzik..tp mane nk igt

      Delete
  22. smoga dapat tunaikan umrah/haji ye Ayu.. insyallah ada rezeki. CT pun dalam usaha memenuhkan tabung. yang wajib kena ingat juga eventho kerja nak jalan aje..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah kan?? Tp kalau ikott pengalaman2 org yang dah pergi mesti nak pergi lagi...
      Tu yg rase teruja tuu...

      Delete
  23. Replies
    1. Kalau patung tu comell xlari laaa...
      Kalau geli cm katak mmg humban dlm tong la

      Delete
  24. katak oh katak, kenape panggil hujan..? eh ternyanyi pulak. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skg musim hujan kak...
      katak xpgl pon hujan turun juagk

      Delete
  25. amboi, VW kot. hahaha... saya lagi suka motor dari kete. heee

    no 8 tu sama. saya buat dulu saje2 je. lama2 dah kenal blogger lain, seronoknya!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu mmg akk suke moto amy.. tp bahayesss sgt ok...
      kan amy.. sonok.bile kenal same kite2 ni.. rase dekat je.. walaupon jaoh

      Delete
  26. Akak fobia katak, shad fobia cicak.. geliii deeerr.. hehe :D
    aaii, baru tulis je perkataan c-i-c-a-k, terus goosebumps ni kak.. aishh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha cicak pon akk geli jugak.. kadang2 ade je cicak jatuh.. ishhh berlari jugak la pggl org suh buang

      Delete
  27. Hoyeh hoyeh.. katak.. hahaha.. dulu amek sains ke? bio kena bedah katak eh :p thanks sudi jawab ^^v

    ReplyDelete

Tabung Firash